Nr projektu | RPDS.10.02.03-02-0001/18 |
Tytuł projektu: | Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Podgórzynie – szkoła 2.0 |
Nr naboru: | RPDS.10.02.03-IŻ.00-02-301/18 |
Oś Priorytetowa: | 10 Edukacja |
Działanie | 10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej |
Poddziałania | 10.2.3 zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej – ZIT AJ |
Zajęcia z socjoterapii kl. 1-3
Zajęcia projektowe socjoterapia
Zajęcia socjoterapeutyczne mają ułatwić uczniom dostrzeżenie mocnych stron, uczyć jak korzystnie
je zaprezentować oraz wzmacniać wiarę we własne możliwości. Podczas zajęć prowadzący ma za
zadanie stworzyć klimat, w którym samoakceptacja i poczucie własnej wartości tworzą się, rozwijają
oraz wzmacniają. Podstawowym celem zajęć socjoterapeutycznych jest odreagowanie emocjonalne
oraz nabywanie nowych umiejętności w toku zajęć grupowych. Głównym zadaniem podczas spotkań
jest stworzenie każdemu uczestnikowi przyjaznej i bezpiecznej atmosfery. Podczas zajęć uczniowie
uczą się rozumieć własne potrzeby, aktywizować się, koncentrować, odprężać, wypoczywać oraz
redukować napięcie emocjonalne.
Cele programu
– kształtowanie umiejętności rozpoznawania własnych i cudzych uczuć,
– kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć,
– kształtowanie umiejętności dostrzegania swoich mocnych stron,
– kształtowanie umiejętności widzenia różnic i podobieństw między ludźmi,
– zwiększenie poczucia własnej wartości,
– kształtowanie umiejętności skutecznego porozumiewania się,
– kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji,
– kształtowanie umiejętności interpersonalnych,
Program ten zmierza do osiągnięcia następujących celów w trzech obszarach:
1. rozwojowe
zaspokajanie potrzeby bezpieczeństwa i akceptacji u uczestników grupy,
zaspokajanie potrzeby przynależności do grupy,
zaspokajanie potrzeby aktywności i twórczości,
uczenie akceptowanych społecznie sposobów aktywności;
2. edukacyjne
kształcenie umiejętności współpracy i współdziałania w grupie,
uczenie umiejętności wyrażania własnych uczuć, opinii i myśli
uczenie się sposobów rozwiązywania konfliktów,
uczenie się pełnienia ról;
3. terapeutyczne
pokazywanie korzyści wynikających z współpracy w grupie,
umożliwienie odreagowania napięć emocjonalnych,
dawanie możliwości doświadczania sukcesu w wyniku wykonania zadania,
dostarczanie doświadczeń korygujących własny obraz na tle grupy.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Projekt „Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Podgórzynie – Szkoła 2.0” Nr projektu: RPDS.10.02.03-02-0001/18
jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego