RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 3 -4 -LETNICH | |
6.30-8.00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola.
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe; zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej*. Zabawy integrujące grupę. Zabawa z zestawu zabaw ruchowych. * Zajęcia dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną, m.in. z opinią, orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej. |
8.00–8.30 | Przygotowanie do śniadania, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe,
pełnienie dyżurów. Śniadanie. |
8.30–9.00 | Czynności porządkowe po śniadaniu. Poranne ćwiczenia gimnastyczne |
9.00-9.20 | Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka.
Z uwzględnieniem czasu trwania zajęć (z możliwością wydłużenia): 3-latki – 10–15 minut, 4-latki – 15–20 minut. Czas realizacji zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dziecka. |
9.20–9.50 | Zabawy ruchowe (w tym relaksacyjne).
Zabawy dowolne. |
9.50–10.10
|
Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka.
Z uwzględnieniem czasu trwania zajęć (z możliwością wydłużenia): 4-latki – 15–20 minut. Czas realizacji zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dziecka. Uwaga! 3-latki w tym czasie podejmują różnorodne formy pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe. Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. |
10.10–11.00 | Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka),
m.in. zabawy na świeżym powietrzu: zabawy ruchowe, spacery, zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, gry terenowe. |
11.00–11.45 | Przygotowanie do obiadu, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe,
pełnienie dyżurów. Obiad. |
11.45-13.15 | Czynności porządkowe po obiedzie.
Odpoczynek dzieci – leżakowanie(dzieci najmłodsze). Słuchanie muzyki relaksacyjnej lub bajek nagranych lub czytanych przez nauczyciela. Zabawy dowolne dzieci, podejmowanie różnorodnych form pracy wg indywidualnych potrzeb dziecka. |
13.15-14:00 | Przygotowanie do podwieczorku, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, pełnienie
Dyżurów, porządkowanie zabawek Podwieczorek. |
14.00-16.30 | Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb
dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe; prace porządkowe w kącikach tematycznych; zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej (stymulujące, rozwijające funkcje percepcyjno-motoryczne i społeczno-emocjonalne)*. Słuchanie opowiadań/bajek nauczyciela. Zabawy dowolne na świeżym powietrzu (plac zabaw/ogród przedszkolny). Zajęcia rytmiczne, językowe, taneczne itp. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 5-6 -LETNICH |
|
6.30-8.00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola.
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe; zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zabawy integrujące grupę. Zabawa z zestawu zabaw ruchowych. |
8.00–8.40 | Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka.
Z uwzględnieniem czasu trwania zajęć (z możliwością wydłużenia): czas trwania 20–30 minut. Czas realizacji zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dziecka. |
8.40–9.00 | Przygotowanie do śniadania, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe,
pełnienie dyżurów. Śniadanie. Czynności porządkowe po śniadaniu. |
9.00-9.20 | Zabawy ruchowe (w tym relaksacyjne). |
9.20–9.50 | Zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka.
Z uwzględnieniem czasu trwania zajęć (z możliwością wydłużenia): czas trwania 20–30 minut. Czas realizacji zajęć dostosowany jest do indywidualnych potrzeb rozwojowych oraz możliwości psychofizycznych dziecka. Ćwiczenia gimnastyczne (2 razy w tygodniu). |
9.50-11.50 | Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka),
m.in. zabawy na świeżym powietrzu: zabawy ruchowe, spacery, zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, gry terenowe, zajęcia rytmiczne, językowe, taneczne itp. , zabawy dowolne dzieci. Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej |
11.50-12.30 | Przygotowanie do obiadu, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe,
pełnienie dyżurów. Obiad. Czynności porządkowe po obiedzie |
12.30-13.10 | Odpoczynek poobiedni(słuchanie bajki czytanej przez nauczyciela; słuchanie muzyki relaksacyjnej.
Zabawy dowolne. |
13.10-13.30 | Przygotowanie do podwieczorku, m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, pełnienie
dyżurów. Podwieczorek. |
13.30-16:30 | Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka),
m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe; prace porządkowe w kącikach tematycznych; zajęcia w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej (stymulujące, rozwijające funkcje percepcyjno-motoryczne i społeczno-emocjonalne)*. Słuchanie opowiadań/bajek nauczyciela. Zabawy dowolne na świeżym powietrzu (plac zabaw/ogród przedszkolny). Zajęcia rytmiczne, językowe, taneczne itp. |