Wiek przedszkolny to czas intensywnego rozwoju fizycznego i umysłowego dziecka. Pamiętając o tym, że nawyki żywieniowe nabyte w dzieciństwie, często kształtują późniejsze wybory, dbamy o to, aby dieta dzieci była odpowiednio zrównoważona, różnorodna i oparta    o produkty jak najmniej przetworzone – naturalne i wysokiej jakości. Żywienie jest zgodne  z reformą żywienia w placówkach oświatowych, co oznacza, że w posiłkach dominują warzywa i owoce. Dwa razy w tygodniu podawana jest ryba. Wszystkie posiłki są przygotowywane na terenie naszej placówki przez wykwalifikowane kucharki z wykorzystaniem nowoczesnych urządzeń (piece konwekcyjne).

Honorujemy  i przestrzegamy diety zgłoszone przez Rodziców naszych dzieci uwzględniając również zgłoszone alergie.

Każdego dnia podawana są 3 posiłki: śniadanie, obiad, podwieczorek.

Dzieci mają dostęp do wody przez cały dzień, kiedy tylko tego potrzebują – nie podajemy dzieciom napojów słodkich i gazowanych.

Wspieramy dzieci w zdobywaniu umiejętności związanych z posiłkami: samodzielne nakładanie sobie poszczególnych składników dań, samodzielne jedzenie, odnoszenie talerzy na wyznaczone miejsce.

W trakcie zajęć promujemy wśród dzieci zasady zdrowego żywienia i zachęcamy je  do interesowania się tym co jedzą, a w szczególności do świadomego eliminowania niezdrowej żywności (nadmiar słodyczy, słodkie napoje, fast­foody).

JADŁOSPIS

29.08.2022- 02.09.2022

Poniedziałek:

Śniadanie:                     kasza manna, jajko gotowane, warzywa, pieczywo,  herbata

Obiad:                            biały barszcz, makaron ze szpinakiem, kompot

Podwieczorek:              koktajl owocowy, paluch kukurydziany

Wtorek:

Śniadanie:                     twarożek pieczywo, warzywa kakao, herbata

Obiad:                             zupa pomidorowa z ryżem, rumsztyk, sałatka z buraczków,  kompot

Podwieczorek:              ciasto jogurtowe własnego wypieku,  owoc, herbatka owocowa

Środa:

Śniadanie:                     wędlina, pieczywo, warzywa, kawa, herbata

Obiad:                           kapuśniak z kiszonej kapusty, pierogi leniwe, kompot

Podwieczorek:             kawiarka ,owoc,  woda z cytryną i miodem

Czwartek:

Śniadanie:                      owsianka, pasta jajeczna,  pieczywo, warzywa, herbata

Obiad:                             krupnik, spaghetti,  kompot

Podwieczorek:               deser z owoców świeżych i gotowanych

Piątek:

Śniadanie:                      ser żółty,  warzywa, pieczywo, kakao, herbata

Obiad:                             zupa ryżanka, ryba, ziemniaki, surówka, kompot

Podwieczorek:              wafel ryżowy, owoc, herbatka miętowa

Jadłospis może ulec zmianie z przyczyn od nas niezależnych

Smacznego!