Szanowni Państwo!
W związku z obecną sytuacją pedagog oraz psycholog szkolny pozostają do Państwa dyspozycji. Jeżeli macie Państwo pytania, potrzebujecie porady lub wsparcia zachęcamy do kontaktu. Wiadomości można kierować za pośrednictwem dziennika elektronicznego oraz adresów e-mail:
p.okon@szkolapodgorzyn.pl ( pedagog),
e.cierpka@szkolapodgorzyn.pl (psycholog).
Z poważaniem
Paulina Okoń pedagog szkolny
Edyta Cierpka psycholog szkolny
Kalendarz zajęć zdalnych w okresie 25.03.2020 – 10.04.2020
w Szkole Podstawowej im. Orła Białego w Podgórzynie
zgodny z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej
w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek | sobota | niedziela
|
23 marca
|
24 marca | 25 marca | 26 marca | 27 marca | 28 marca | 29 marca |
— | — | I-szy tydzień kształcenia wg nowych przepisów (rozporządzenie MEN) | wolne | wolne | ||
30 marca
|
31 marca | 1 kwietnia | 2 kwietnia | 3 kwietnia | 4 kwietnia | 5 kwietnia |
I-szy tydzień kształcenia wg nowych przepisów (rozporządzenie MEN) | II-gi tydzień kształcenia wg nowych przepisów (rozporządzenie MEN) | wolne | wolne | |||
6 kwietnia
|
7 kwietnia | 8 kwietnia | 9 kwietnia | 10 kwietnia | 11 kwietnia | 12 kwietnia |
II-gi tydzień kształcenia wg nowych przepisów (rozporządzenie MEN) | Dni wolne w kl. I-VIII
Dni pracy w oddziałach przedszkolnych |
wolne | wolne |
Plan zajęć zdalnych z uczniami na okres zawieszenia zajęć szkolnych
- Założenia ogólne.
- Nauczyciele udostępniają materiały dydaktyczne, karty pracy, linki do filmów, itp. w dzienniku elektronicznym lub przekazują inną drogą – mailową, „na grupie”– ustaloną wcześniej z rodzicami i uczniami.
- Uczniowie rozliczają się z rozwiązanych zadań w terminach i formach ustalonych przez nauczyciela.
- Nauczyciel sprawdza prace w terminie 2 tygodni od ich otrzymania – zgodnie z WSO.
- Oceny otrzymane przez uczniów klas IV-VIII są zamieszczane w dzienniku elektronicznym.
- W przypadku zaistnienia problemu z rozwiązaniem zadań uczeń zwraca się za pomocą dziennika elektronicznego z pytaniem do nauczyciela, który te zadania przekazał.
- Czas trwania zajęć zdalnych z uczniami i godziny dostępności nauczycieli
Imię i nazwisko nauczyciela
|
Czas pracy
|
Dostęp |
Oddziały przedszkolne
|
||
Alicja Trojanowska | 8.00-13.00 |
Numery telefonów wychowawców podane na początku roku szkolnego |
Agata Ziobrowska-Latawiec | 8.00-13.00 | |
Agnieszka Błażejewska | 8.00-13.00 | |
Karolina Florczyk | 8.00-13.00 | |
Daria Biernat | 8.00-13.00 | |
Aleksandra Pławska | 8.00-13.00 | |
Justyna Bykowska-Bojko | 8.00-13.00 | |
Małgorzata Hajder | 8.00-13.00 | |
Magdalena Rymer | 8.00-13.00 | |
Edyta Gruszecka | 8.00-13.00 | |
Klasy I-VIII
|
||
Izabella Głogowska | 9.00-13.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Izabela Bogucka | 9.00-13.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Anna Mędoń | 9.00-13.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Renata Twardowska | 9.00-13.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Agnieszka Ewa Waniczek | 9.00-13.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Daria Ziętalak | 9.00-13.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Beata Toporowska | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Urszula Dutkowska | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Jakub Topoła | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Ewelina Zielonka | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Ewa Romaniak | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Katarzyna Kurek | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Edyta Ziemba | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Marta Kuczera | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny, Google Classroom lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Katarzyna Bojańska | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Małgorzata Rakoczy | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Krzysztof Cięciwa | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Wojciech Gołubiński | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Maryla Kruze-Szmel | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Jolanta Popielarz | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Iwona helak-Poczęta | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Paulina Okoń | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Edyta Cierpka | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Iwona Bobrowska | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Beata Romanek | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Joanna Leja-Kamzel | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Magdalena Wojtaś | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Małgorzata Tomalak | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Joanna Plis | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Olga Zelmanowicz | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Katarzyna Wolna | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Anna Papros | 8.30-14.00 | Dziennik elektroniczny lub adres e-mail podany w pracy domowej |
Warszawa, 13 marca 2020 roku
Nauka zdalna w czasie zawieszenia zajęć – rekomendacja MEN
Epodręczniki.pl, podręcznik internetowy „Włącz Polskę”, portale edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowej, Telewizji Polskiej, Polskiego Radia czy Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji to strony, które mogą być wykorzystywane do zdalnej pracy z uczniami w okresie zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Ministerstwo Edukacji Narodowej wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji, Zespołem GovTech Polska i instytucjami publicznymi przygotowało rekomendacje dotyczące materiałów edukacyjnych do wykorzystania przez nauczycieli i dyrektorów szkół.
Praca zdalna z uczniem w czasie zawieszenia zajęć w szkołach
W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych zachęcamy nauczycieli, aby w najbliższym czasie wspierali uczniów i przekazywali im materiały do samodzielnej pracy w domu. Szczególnie prosimy o objęcie opieką uczniów, którzy przygotowują się do tegorocznych egzaminów: ósmoklasisty, maturalnego oraz zawodowego. Rekomendujemy wykorzystanie w tym celu:
- dziennika elektronicznego,
- strony internetowej szkoły, przedszkola, placówki oświatowej,
- mailingu do rodziców, a w przypadku starszych uczniów bezpośredni kontakt elektroniczny.
W poradniku znaleźć można wskazówki, z jakich stron, portali czy serwisów można korzystać w pracy z uczniami w okresie zawieszenia zajęć. Zachęcamy do korzystania z bezpłatnych, dostępnych w internecie narzędzi i materiałów edukacyjnych. Adresy przydatnych stron i portali internetowych będziemy na bieżąco uzupełniać.
Materiały edukacyjne – polecane platformy, strony i serwisy internetowe
- pl
- Portal wiedzy dla nauczycieli
- Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych
- Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!”
- Portal lektury.gov.pl
- Strona Centrum Nauki Kopernik
- Portale edukacyjne IPN: Portal edukacyjny Instytutu Pamięci Narodoweji Serwis IPN Przystanek historia
- Strona Krajowego Biura Programu eTwinning
- Serwis Ninateka
- Serwis Muzykoteka Szkolna
- Biblioteka Cyfrowa Polona
- Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji
- Serwis Telewizji Polskiej
- Serwis Polskie Radio Dzieciom
Epodreczniki.pl
https://epodreczniki.pl/
To bezpłatne, stworzone i administrowane przez Ministra Edukacji Narodowej narzędzie edukacyjne, które oferuje nauczycielom i uczniom gotowe materiały dydaktyczne. Platforma umożliwia także tworzenie, współtworzenie nowych treści i dzielenie się nimi z uczniami, tworzenie testów sprawdzających. Daje również możliwość śledzenia postępów uczniów, a nawet indywidualizację pracy z uczniem.
Materiały dostępne na platformie są:
- bezpłatne,
- zgodne z podstawą programową dla szkoły podstawowej i szkół ponadpodstawowych,
- udostępniane na otwartej licencji Creative Commons zapewniającej korzystanie z e-materiałów przez nauczycieli – oznacza to, że można je dowolnie wykorzystywać, przerabiać, drukować, kopiować itd.,
- dostępne z różnych urządzeń (komputer, laptop, tablet, smartfon),
- dostosowane do potrzeb uczniów z różnymi dysfunkcjami.
Na platformie nauczyciele i uczniowie mają do dyspozycji:
- e-podręczniki i e-materiały do większości przedmiotów ogólnokształcących na wszystkich etapach kształcenia,
- dodatkowe zasoby dydaktyczne do poszczególnych przedmiotów, w tym filmy edukacyjne, audiobooki,
- przykładowe programy nauczania i scenariusze zajęć.
Zarejestrowani i zalogowani użytkownicy mogą korzystać z edytora treści, który daje możliwość tworzenia treści edukacyjnych dostosowanych do urządzeń mobilnych. Warto podkreślić, że nauczyciel może udostępniać materiały nawet tym uczniom, którzy nie są zarejestrowani.
Na platformie można znaleźć także linki do materiałów edukacyjnych partnerów serwisu.
Zachęcamy do zapoznania się z krótkimi filmami instruktażowymi, które pokazują, w jaki sposób korzystać z platformy e-podręczniki.
Portal Scholaris
http://www.scholaris.pl/
To portal wiedzy dla nauczycieli, który zawiera bezpłatne materiały edukacyjne dostosowane do wszystkich etapów kształcenia. Zasoby portalu są kompatybilne z tablicami interaktywnymi i innymi urządzeniami wspomagającymi pracę nauczyciela, np. tabletami.
Portal zawiera ok. 28 tys. pojedynczych, interaktywnych materiałów, które mogą być pomocne w realizacji treści ze wszystkich przedmiotów, na różnych poziomach edukacyjnych. Są to m.in.: scenariusze lekcji, ćwiczenia, teksty, animacje, slajdy, symulacje, gry dydaktyczne, filmy. Wszystkie materiały Scholarisa, bez względu na przyporządkowanie do poprzedniej lub aktualnej podstawy programowej, mogą być pomocne w pracy ucznia i nauczyciela. Wyszukiwanie na portalu jest możliwe zarówno dla poprzedniej, jak i obecnie obowiązującej podstawy programowej kształcenia ogólnego (po wybraniu zakładki „Nowa podstawa programowa” użytkownik zostanie przeniesiony na portal.scholaris.pl). Korzystając z wyszukiwarki, można filtrować zasoby według: etapów edukacyjnych, przedmiotów, typów zasobu, słów i wyrażeń kluczowych.
Strona Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisji okręgowych – www.cke.gov.pl
Uczniowie i nauczyciele znajdą tutaj materiały przydatne i pomocne w systematyzowaniu, utrwalaniu wiedzy, a także wspierające ich w przygotowaniach do egzaminów.
Linki do materiałów egzaminu ósmoklasisty:
- informatory zawierające przykładowe zadania z rozwiązaniami
- przykładowe arkusze egzaminacyjne, próbne arkusze egzaminacyjne, filmy informacyjne o egzaminie ósmoklasisty
- dodatkowe zestawy zadań (na stronach OKE): np.link 1, link 2, link 3
- arkusze egzaminacyjne z 2019 r.
Linki do materiałów o egzaminie maturalnym:
- informatory o egzaminie maturalnym zawierające przykładowe zadania wraz z rozwiązaniami
- arkusze próbne, arkusze pokazowe
- zbiory zadań do egzaminu maturalnego
- filmy dot. egzaminu maturalnego z języka polskiego, chemii, biologii
- materiały dotyczące części ustnej egzaminu maturalnego z języka polskiego
- materiały dotyczące egzaminu maturalnego z języka polskiego
- materiały dotyczące części ustnej egzaminu maturalnego z języka obcego nowożytnego
- zbiory zadań z matematyki
- 76 filmów dotyczących różnych zagadnień z matematyki
- arkusze egzaminacyjne z lat 2015–2019
Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!”
http://wlaczpolske.pl
Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą udostępnia materiały edukacyjne dla dzieci polskich uczących się za granicą w formie podręcznika internetowego „Włącz Polskę!”. Jest to zbiór zasobów edukacyjnych wykorzystywanych do tworzenia podręczników dla uczniów szkół polskich na całym świecie. Strona internetowa www.wlaczpolske.pl, na której znajduje się podręcznik, pozwala łączyć różnorodne materiały edukacyjne, dostosowując je do wieku, poziomu znajomości języka polskiego, potrzeb czy zainteresowań. Dostępne materiały obejmują nauczanie wczesnoszkolne, język polski, wiedzę o Polsce oraz historię i geografię Polski. Dostęp do zasobów jest otwarty (nie wymaga logowania) i nieodpłatny. Każdy użytkownik ma prawo je powielać, kopiować, dystrybuować i zapisywać w formie pliku PDF na własnym komputerze, tablecie czy smartfonie. Po zapisaniu własnej wersji podręcznika otworzenie materiałów nie wymaga dostępu do internetu. Pliki PDF można także wydrukować na dowolnej drukarce.
Portal lektury.gov.pl
https://lektury.gov.pl/
To portal internetowy zawierający większość szkolnych lektur dla szkół podstawowych
i ponadpodstawowych. Użytkownicy mogą pobierać książki zarówno na swój komputer, jak również czytnik ebook czy też komórkę. Wszystkie pozycje są dostępne bezpłatnie, bez konieczności zakładania konta oraz logowania.
Strona internetowa Centrum Nauki Kopernik https://esero.kopernik.org.pl/
Strona oferuje publikacje popularno-naukowe i materiały edukacyjne o tematyce kosmicznej. Są to m.in. scenariusze lekcji, broszury informacyjne i filmy edukacyjne.
Portale edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowej https://ipn.gov.pl/pl/edukacja-1
Na portalu IPN w zakładce Edukacja znajdują się specjalne podstrony dla uczniów i nauczycieli, na których są udostępniane bezpłatne materiały edukacyjne. W serwisie można znaleźć m.in. teki edukacyjne, filmy dokumentalne, spoty historyczne i inne materiały audiowizualne przedstawiające np. serie komiksów o II wojnie światowej czy symbole narodowe.
Serwis IPN Przystanek historia
Przystanekhistoria.pl to popularnonaukowy serwis internetowy. W przystępny i atrakcyjny sposób prezentuje on ustalenia historyków współpracujących z Instytutem Pamięci Narodowej. Obecnie na portalu przystanekhistoria.pl znajduje się kilkaset artykułów popularnonaukowych poświęconych historii Polski XX wieku. Odbiorcy serwisu mogą również bezpłatnie korzystać z ponad 800 publikacji cyfrowych, w tym książek, czasopism wydawanych przez IPN, katalogów wystaw, dodatków do prasy oraz broszur okolicznościowych. Dodatkowo na podstronach Biblioteka Cyfrowa oraz Audio/Video twórcy portalu udostępnili blisko 1000 materiałów multimedialnych. Są to m.in.: filmy dokumentalne, relacje z konferencji, spotkań autorskich oraz addycje radiowe.
Strona Krajowego Biura programu eTwinning
https://etwinning.pl/inspiracje-2/inspiracje
Zachęcamy również do odwiedzenia europejskiej strony internetowej programu eTwinning – zakładka „Zainspiruj się”. Na tych stronach nauczyciele znajdą gotowe zestawy projektowe przetłumaczone na język polski, jak również pojedyncze zadania dla nauczycieli niemal każdej specjalności. Materiały można wykorzystać przede wszystkim do realizacji projektów eTwinning, jak również innych działań edukacyjnych. Strony to nieoceniona baza inspiracji.
Serwis Ninateka
https://ninateka.pl/edu
To serwis, na którym znajdują się filmy dokumentalne, fabularne, reportaże, animacje, filmy eksperymentalne, zapisy spektakli teatralnych i operowych, rejestracje koncertów, relacje dokumentujące życie kulturalne i społeczne oraz audycje radiowe. Łącznie w serwisie dostępnych jest ponad 7 tysięcy plików audio i video. Wszystkie są bezpłatne i dostępne bez logowania. Można z nich korzystać na wszelkich urządzeniach cyfrowych: komputerach stacjonarnych i przenośnych, tabletach, smartfonach. Dodatkowo serwis udostępnia konto EDU, które jest skierowane do nauczycieli oraz uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Posiadacze takiego konta mogą bezpłatnie korzystać z materiałów audiowizualnych o charakterze edukacyjnym, w tym scenariuszy lekcji. Z konta EDU skorzystają przede wszystkim nauczyciele języka polskiego, wiedzy o kulturze, wiedzy o społeczeństwie, historii, muzyki oraz prowadzący zajęcia dodatkowe np. z zakresu wiedzy o filmie lub teatrze.
Serwis Muzykoteka Szkolna
http://www.muzykotekaszkolna.pl/
Muzykoteka Szkolna to nowoczesne narzędzie wspomagające tradycyjną edukację muzyczną, które aktywizuje i stymuluje zainteresowanie muzyką. Serwis powstał na zlecenie MKiDN, a jego wydawcą jest Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny. W serwisie jest dostępnych blisko pół tysiąca utworów muzycznych, od barokowych oper, przez wielkie dzieła symfoniczne, aż po muzykę wokalną i eksperymentalną. Z zasobów serwisu można korzystać bez logowania lub – po zarejestrowaniu – w ramach konta nauczycielskiego lub uczniowskiego.
Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji
www.bc.ore.edu.pl
Biblioteka Cyfrowa ORE gromadzi i udostępnia materiały oraz publikacje opracowane w ramach działalności Ośrodka. Obecnie oferuje 960 tytułów książek i czasopism dla nauczycieli i wszystkich zainteresowanych problematyką oświatową.
Biblioteka Cyfrowa Polona
www.polona.pl
Polona to jedna z najnowocześniejszych bibliotek cyfrowych na świecie i jednocześnie największa tego typu biblioteka w Polsce. Biblioteka Narodowa, administrator Polony, udostępnia w serwisie nie tylko swoje zbiory, ale też obiekty innych instytucji. W Polonie można znaleźć: rękopisy iluminowane, najstarsze polskie książki drukowane, ryciny, rysunki oraz publikacje popularne – pocztówki, stare elementarze, książki dla dzieci, książki kucharskie czy dawne poradniki. Większość udostępnionych zbiorów należy do domeny publicznej, dzięki czemu można je za darmo pobierać i dowolnie wykorzystywać.
Serwis Telewizji Polskiej
https://rozrywka.tvp.pl/47090255/telewizja-polska-blizej-dzieci-i-mlodziezy%20-
Telewizja Polska przygotowała dla dzieci i młodzieży produkcje o charakterze edukacyjnym, popularnonaukowym i kulturalnym. Na kanale dziecięcym TVP ABC w godz. 8:00-13:00 młodzi widzowie będą mogli codziennie obejrzeć różne programy edukacyjne. Wśród nich są m.in.: „Al-chemik” – program, który w przystępny sposób wyjaśnia zjawiska chemiczne i fizyczne, a także „Zaczarowany świat”, dzięki któremu dzieci zrozumieją trudne pojęcia związane ze sztuką. TVP ABC zaprasza również najmłodszych do oglądania programów takich jak: „Teleranek”, „Zagadki zwierzogromadki”, „Zwierzaki czytaki” oraz „Studio ABC”.” Także TVP Kultura uruchamia specjalne pasmo dla dzieci i młodzieży. Codziennie w godz.13:00-17:00 widzowie będą mogli zobaczyć koncerty, wartościowe produkcje filmowe, spektakle Teatru Telewizji, seriale zgodne z obowiązującym kanonem lektur. Wśród najważniejszych produkcji wyemitowanych w najbliższych tygodniach znajdą się: „Twój Vincent”, „Tango” (Teatr Telewizji), „Wesele”, „Herbert – mosty” – cykl programów publicystycznych, „Śladami wielkich kompozytorów” – cykl dokumentalny, „Hamlet”, „Mały książę”, „Ogniem i mieczem”, „Dzieje mistrza Twardowskiego”, „Awantura o Basię” oraz koncert Doroty Miśkiewicz i zespołu Kwadrofonik „Lustosławki/Tuwim – Piosenki nie tylko dla dzieci”. W popołudniowym paśmie nie zabraknie również programów naukowych i przyrodniczych.
Serwis Polskie Radio Dzieciom
www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom
To całodobowa stacja radiowa zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. W ramówce znajdują się audycje edukacyjne, naukowe i rozrywkowe rozwijające wyobraźnię i budujące kreatywność dzieci. Pasmo wieczorne, kierowane do osób dorosłych, to kompendium wiedzy w zakresie wychowania, rozwoju, kultury i sztuki. Dziennikarze Polskiego Radia Dzieciom starają się być wszędzie tam, gdzie dzieje się coś interesującego i wartościowego dla najmłodszych. W swoich programach realizują misję edukacyjną i dbają o poprawność językową. Programy emitowane na antenie Polskiego Radia Dzieciom wspierają rozwój wyobraźni i kreatywności. Wspomagają także proces edukacji, odnosząc się pośrednio i bezpośrednio do programu nauczania.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Z powod zamknięcia szkoły składanie wniosków i zgłoszeń o przyjęcie dziecka do oddziałów przedszkolnych lub klasy I odbywać się będzie drogą elektroniczną w następujący sposób:
2. przesłać skan dokumentów na adres: szkolapod2@wp.pl
Szanowni Państwo!
Ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne Państwa i Państwa dzieci, zajęcia zostaną zawieszone od 12 marca br. W przedszkolach i szkołach podstawowych 12 i 13 marca br. będą jeszcze prowadzone działania opiekuńcze.
Od 16.03.2020 do 25.03.2020 szkoła i przedszkole są zamknięte.
Proszę zachęcać dziecko do samodzielnej nauki w czasie, gdy nie będzie lekcji w szkole. Ministerstwo Edukacji Narodowej na platformie epodręczniki.pl. udostępnia szereg materiałów edukacyjnych, które pozwalają uzupełnić, ugruntować i poszerzyć wiedzę. Dostęp do tych zasobów jest bezpłatny.
Jeśli mają Państwo dziecko w wieku do 8 lat, przysługuje Państwu zasiłek opiekuńczy do 14 dni. Szczegółowe informacje znajdą Państwo na stronie internetowej ZUS.
Proszę przekazać osobom, które będą opiekować się Państwa dzieckiem, podstawowe informacje dotyczące bezpieczeństwa i higieny.
Proszę rygorystycznie przestrzegać w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywają domownicy.
Proszę śledzić na bieżąco komunikaty GIS, MZ i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju oraz informacje przesyłane przez dyrektora szkoły.
Proszę nie organizować swojemu dziecku spotkań z kolegami i koleżankami w okresie zawieszenia zajęć w szkole.