Zajęcia projektowe  – klasa III a

W ramach zajęć  projektowych DUDS rozmawialiśmy dużo  o Internecie oraz pracy związanej z pracą przy komputerze. Byliśmy po trochę technikami, konstruktorami i inżynierami. Rozmawialiśmy też o pozytywnych i negatywnych aspektach Internetu, a w  kilku wolnych chwilkach wykonaliśmy „ekspresowe plakaty”.

 

Mini igrzyska sportowe – klasa II

W ramach projektu DUDS zdobyliśmy informacje na temat igrzysk olimpijskich. Opracowaliśmy logo ulubionych dyscyplin sportowych. Teraz trwają prace nad logo, plakatem, flaga i piosenką.

Robimy Cudaki-Zwierzaki z warzyw i owoców – klasa Ib

 

Warsztaty kulinarne – klasa Ic

Uczymy się zdrowo żyć! Robiliśmy już pyszne kanapki. Robiliśmy także smakowitą sałatkę owocową.
A tym razem klasa I c zajęła się zdrowymi deserami bez dodatku cukru. Oto przepis na shake na dobry nastrój:
Kubek mleka zblenduj z dojrzałym bananem. Dodaj łyżeczkę gorzkiego kakao. Udekoruj świeżymi malinami.
Gotowe! Dobry humor i uśmiech gwarantowane!

Jesienna dawka witamin

W ramach projektu „Droga Ucznia do Sukcesu” uczniowie klasy I c rozmawiali o zdrowym odżywianiu. Prezentowaliśmy plakaty i ulotki, które zachęcały do codziennego spożywania warzyw i owoców. Śpiewaliśmy też skoczną piosenkę „O niezdrowym jedzeniu” i w rytm jej refrenu wykonywaliśmy pyszną i pachnącą sałatkę owocową. „Hej, hej, raz i dwa. Witaminy wolę ja. Hej, hej, raz dwa trzy. Wolisz je i ty!”

Jestem Polakiem-pracujemy metodą projektu-1b

 

Zajęcia w terenie klasy 1b

Układ Słoneczny – część  2. –  klasa 3 a

Projekt o kosmosie tak nas zainteresował, że kilka osób z naszej klasy wykonało własne modele Układu Słonecznego. Przepiękne i oryginalne! Wszyscy za to stworzyli kolorowe dzieła płaskie. Tylko spójrzcie, jakie to wszystko piękne, gwiezdne i błyszczące!

Układ Słoneczny – część  1.- klasa III a

W ramach zajęć projektowych DUDS rozmawialiśmy o Układzie Słonecznym. Poznaliśmy wszystkie planety, krążące wokół Słońca. Wiemy, jak daleko jesteśmy od Słońca i które z planet są najbliższe naszej  Ziemi. Znamy kolejność planet w US oraz ich wielkości. To bardzo ciekawy temat. Zainteresował nas i niektórzy postanowili wykonać swoje modele Układu Słonecznego, ale…. o tym… w 2-giej części materiału.

klasa Ia

Poznajemy miejscowości,  w których mieszkamy.

klasa III b

W ramach projektu edukacyjnego „ Droga Ucznia do Sukcesu”  mierzyliśmy zawartość cukru w różnych produktach spożywczych. Przy pomocy kostek cukru i wag kuchennych , odmierzaliśmy ile cukru jest w różnego rodzaju słodyczach. Na koniec wyciągnęliśmy wnioski dotyczące spożywania dużej ilości słodkości.

W piątek, 25.10 , odbyły się zajęcia podsumowujące cykl lekcji o tematyce zdrowego żywienia , domowych specyfików na przeziębienie i zdrowych przekąsek. W tym dniu w szkole towarzyszyły nam mamy i jedna babcia. Wspólnie udaliśmy się na zakupy do sklepu spożywczego, gdzie kupiliśmy produkty potrzebne do przygotowania zdrowych i pożywnych przekąsek. Po powrocie do szkoły wspólnie przygotowaliśmy nasze dania, a potem degustowaliśmy.

Poznajemy miejscowości,  w których mieszkamy.

Projekt „Jesień wokół!” – klasa II, czyli  jesienny kiermasz klas I-III

11.10.2019 r. w ramach  realizacji projektu edukacyjnego DUDS pt. „ Jesień wokół” zorganizowaliśmy kiermasz. W klasie przygotowaliśmy jesienne koszyczki.  Wraz z rodzicami wykonaliśmy inne  piękne ozdoby. Do akcji aktywnie włączyli się uczniowie klas pierwszych i trzecich wraz z rodzicami. Były bukiety, wianki, koszyki, jesienne ludziki i itp.  Wspólnie zbieraliśmy pieniądze na organizację zabawy karnawałowej klas młodszych. Udało nam się zebrać 1845zł 79gr.

Dziękujemy  Rodzicom i uczniom za ogromne zaangażowanie i pomoc.

klasa IIIb

W ramach projektu „ DUDS” przyprowadzaliśmy eksperymenty. Badaliśmy jakie właściwości mają wybrane produkty spożywcze, a także badaliśmy jaki wpływ na nie ma gorąca woda.  Następnie wyciągaliśmy wnioski dotyczące naszych obserwacji.

Udało nam się, także, przeprowadzić doświadczenie w plenerze.  Sprawdziliśmy, co się stanie, gdy do butelki coca-coli wrzucimy mentosy.  Było wybuchowo.

klasa I a

4 października poznawaliśmy piramidę zdrowego żywienia i zasady dbania o własne zdrowie. Przygotowywaliśmy  zdrowe  i kolorowe kanapki. Nie zabrakło też smakołyków przygotowanych przez rodziców. Mieliśmy okazję poznać kilka nowych, zdrowych i smacznych dodatków do kanapek. Był też chleb upieczony przez jedną z mam. Dziękujemy wszystkim za pomoc w przygotowaniach. Kanapki smakowały również starszym uczniom z naszej szkoły.

klasa IIIb

W ramach projektu „ Droga ucznia do Sukcesu” przygotowaliśmy zdrowe i pożywne kanapki. Przypomnieliśmy sobie zasady zdrowego odżywiania, a także piramidę żywieniową. Obejrzeliśmy krótkie filmiki edukacyjne poświęcone zdrowym nawykom  żywieniowym.

Piramida zdrowego żywienia – klasa II

Rozmawiamy o zdrowym odżywianiu – wykonujemy piramidę w grupach

Smacznie, zdrowo, kolorowo  – klasa II 

4 października 2019r.  w klasach młodszych  robiliśmy kanapki. Pomysłów na  te zdrowe posiłki  było dużo. Kanapki zostały zaprezentowane  na stołach (korytarz na parterze). Oj, było kolorowo! Po wspólnej prezentacji  próbowaliśmy i …  próbowaliśmy. Zaprosiliśmy na degustację  kolegów i koleżanki  z klas starszych.

 Wrześniowy projekt DUDS – klasa IIIa  

W ramach piątkowych zajęć projektowych we wrześniu pracowaliśmy nad tematem segregacji śmieci. Wiemy dlaczego to jest ważne i potrafimy to robić.

klasa III b

Tym razem , w ramach projektu uczniowie klasy 3B przy użyciu materiałów do recyklingu wykonali nowe, użytkowe przedmioty. Każda z grup miała stworzyć dowolnie przez siebie wybrany przedmiot, i tak powstały : stolik, krzesełko, lalka z butelką mleka, flet oraz maska jednorożca.

Zgłębiamy tajniki segregacji odpadów – klasa III b  

Na jednych z zajęć tworzyliśmy plakaty pt. „ Dzieci segregują śmieci”.

klasa II    –  tworzymy  w grupach  gry planszowe

W naszej szkole rozpoczyna się  kolejny  rok wdrażania w pierwszym etapie kształcenia( kasy1-3) programu, innowacji pedagogicznej DUDS- „Droga ucznia do sukcesu”. Zaproponowane w programie metody nauczania, szczególnie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych opierają się na Koncepcji Inteligencji Wielorakiej Howarda Gardnera, który  stwierdził, że człowiek ma bardzo indywidualną drogę uczenia się, poznawania i rozumienia świata. Zdefiniował on inteligencję człowieka, jako zdolność do rozwiązywania problemów lub tworzenia rzeczy nowych, a  także zdolność do rozumienia, uczenia się i myślenia. Takie podejście do zagadnienia pozwala dostrzec , że każdy uczeń jest zdolny w specyficzny dla niego sposób. Każdy może osiągać sukcesy.

Proponowany materiał kształcenia w programie nauczania „Droga ucznia do sukcesu”:

– jest zintegrowany i interdyscyplinarny;

– jest tworzywem do kształtowania i doskonalenia umiejętności;

– umożliwia dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych indywidualny rozwój;

– daje możliwość kształcenia poczucia własnej wartości;

– akcentuje wartość dziecka jako osoby, a w szczególności jego autonomię, niepowtarzalność, odmienność i tożsamość.

 

Edukacja wczesnoszkolna jest pierwszym etapem kształcenia ogólnego, przygotowującym każdego ucznia do podjęcia systematycznej nauki różnych przedmiotów w klasach 4–6 szkoły podstawowej. „Droga ucznia do sukcesu” to propozycja, która za priorytet stawia:

– dziecko-ucznia wraz z jego potrzebami, zainteresowaniami i możliwościami;

– indywidualne i grupowe uczenie się we współpracy i współdziałaniu;

– doświadczanie, badanie, tworzenie, działanie, zdobywanie nowych umiejętności;

– rozumienie zdobywanej wiedzy, kształtowanie i doskonalenie umiejętności.